سرخط خبرها

شبکه مخاطبین، نقطه ضعف اصلی سینما اطلس مشهد در جذب تماشاگر

  • کد خبر: ۲۱۲۵۶۷
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
شبکه مخاطبین، نقطه ضعف اصلی سینما اطلس مشهد در جذب تماشاگر
 ستاد اجرایی بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد مقدس طی بیانیه ای میزان فروش سینماهای مشهد و استقبال مردمی از این جشنواره را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، با توجه به خبری که در رسانه‌ها مبنی بر ضرر پردیس سینمایی اطلس در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد مقدس منتشر شده است، نکات ذیل جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود:

۱- سینما‌های اصلی جشنواره در مشهد مقدس، سینما‌های هویزه، سیمرغ و آفریقا بوده که از این بین، سینمای هویزه که سینمای اصلی مردمی بوده است، بیش از ۵ هزار تماشاگر داشته و در مجموع، در سالن‌های سینما‌های مشهد بیش از ۱۶ هزار نفر به تماشای فیلم‌های جشنواره نشسته اند که عدد قابل توجهی است.

۲- این اداره کل در جهت عدالت اجتماعی، جدا از سه سالن اصلی، برای دیگر سینما‌های مشهد تعدادی فیلم خریداری کرد و انتخاب عناوین و نوع فیلم‌ها را نیز به اختیار خود سینما گذاشت.

۳- اتفاق مبارک جشنواره امسال این بود که فیلم‌هایی که با محوریت هویت ملی به نمایش درآمد، از سوی تماشاگران با استقبال گسترده رو به رو شد به شکلی که بلیط فیلم هایی، چون احمد، مجنون، آسمان غرب، عملیات رقه و پرویز خان در سینمای هویزه بصورت کامل فروش رفت و گروهی از تماشاگران با ایستادن در سالن این فیلم‌ها را تماشا کردند.  

به عنوان مثال برای تماشای فیلم احمد بیش از ۵۰۰ نفر در سینما هویزه حضور یافته و عده‌ای نیز پشت درب‌ها ماندند و این در حالی بود که متاسفانه پردیس سینمایی اطلس به دلیل ضعف در شبکه مخاطبین، نتوانست همچون سینما هویزه از اقبال مخاطبان بهره‌ای ببرد؛ لذا به نظر می‌رسد که این سینما باید در مدیریت خود و خدمت به مردم تجدید نظر کند تا اقبال تماشاگران را برای تماشای فیلم‌های در حال اکران و نه برنامه‌های جنبی، به سمت خود جلب کند. علی رغم این موضوع تحلیل آمار آخرین سالی که این سینما در جشنواره حضور داشته است نشان می‌دهد که سال ۱۴۰۰ در طول ۸ روز عدد تماشاگران اطلس ۱۰۶۲ نفر بوده است و در سال ۱۴۰۲ در طول پنج روز ۸۴۸ نفر بوده که حاکی از رشد تماشاگر به نسبت دوره قبل در این سینما دارد.

۴- سازمان سینمایی با حمایت و پشتیبانی که از برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد داشت، امکان اکران تمامی فیلم‌ها در مشهد محقق شد به جز سه عنوان فیلم تمساح خونی، بی بدن و صبحانه با زرافه ها، که علی رغم پیگیری‌های مکرر این اداره کل، متاسفانه تهیه کنندگان این فیلم‌ها اجازه اکران در استان‌ها را ندادند.  

۵- فروش فیلم‌های جشنواره در روز پخش فوتبال ایران و قطر در تمامی سالن‌های سینمای مشهد پایین و حداقلی شد که این امر ناشی از تعصب ارزشمند مردم به هویت ملی و عشق به کشورشان بود. در همین راستا، با صدور مجوز پخش فوتبال در سینما‌ها از سوی سازمان سینمایی، بلیط تمامی صندلی‌های سالن‌های سینمایی در مشهد بصورت هم زمان فروش رفت که درآمد قابل توجه‌ای را نصیب سینما‌ها کرد.

۶- آمار استقبال از جشنواره فیلم فجر در سه سال گذشته نشان می‌دهد استقبال از فیلم‌ها به نسبت دو سال گذشته بسیار بیشتر بوده است؛ بر این اساس در سال ۱۴۰۰ جشنواره در  ۸ روز، ۲۰ هزار نفر مخاطب داشته است و در سال ۱۴۰۱ در ۸ روز،  ۱۲ هزار نفر مخاطب داشته است و در سال ۱۴۰۲، با اینکه جشنواره در ۶ روز برگزار شد که یک روز آن با فوتبال تیم ملی تقارن داشت، ۱۷۶۸۸ نفر به تماشای فیلم‌ها نشستند که نشان از رونق جشنواره داشته است.

منبع: روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->